Şeybe ve Utbe ibn Rabîa kardeşler


Şeybe ibn Rabîa ve  Utbe ibn Rabîa kardeşler: 

Peygamber Mekke'deyken Şeybe ibn Rabîa, Utbe ibn Rabîa, Ukbe İbn Ebî Muayt , Velid b. UtbeÜmeyye İbn Halef ve Ebû Cehl ibn Hişâm aleyhine beddua etti.

Peygamber Ka'be'de namaz kılarken, bu kimseler O'nunla eğlenmişler, biri de (Ukbe İbn Ebî Muayt) yeni boğaz­lanmış bir devenin döl yatağını getirip secdede iken Peygamber'in sırtı üzerine koymuş, kızı Fâtıma gelip bunu sırtından kaldırdıktan ve Peygamber de böylece namazını tamamladıktan sonra birer birer bu kimselerin isimlerini söylemek suretiyle, aleyhlerine beddua etmişti
Taif'de taşlandığında sığındığı bahçe bu iki kardeşindi.

Bedirde ilk düelloda:
Ubeyde b. Haris  -  Utbe b. Rebia ile,
Hz. Hamza -    Şeybe b. Rebia ile,
Hz. Ali de  -  Velid b. Utbe ile karşılaştı ve çarpıştı.

Hz. Hamza, Şeybe b. Rebiayı,   Hz. Ali de, Velid b. Utbe´yi öldürmekte gecikmedi.



Ölüm yerleri: Bedir Savaşı

Not: Velîd ibn Utbe ,Utbe ibn Rabîa'nın oğludur.



Not 2 : Savaşta Huzeyfe ibni Utbe (Utbe ibni Rabia!'nın diğer oğlu) Müslümanalr tarafında idi:

Üsdül-Gâbe’de bildirildiğine göre: Bedir harbinin sonunda müşrik ölülerinin atıldığı çukurun başında Peygamber (S.A.V.) Efendimiz:

-“Yâ Utbe! Yâ Şeybe! Yâ Ümeyye tübni Hâlef! Yâ Ebû Cehil” diye öldürülen müşrik reislerinin isimlerini söyleyerek”:

-“Ben Rabb’imin bana olan va’dini buldum. Siz de ilahlarınızın va’dine erdiniz mi?” buyurduğunda, Ebû Huzeyfe Hz.’nin rengi değişmişti. Efendimiz:

-“Pederinden dolayı seni değişik görüyorum” buyurduklarında, Ebû Huzeyfe Hz.:

-“Vallahi, Yâ Rasûlüllah! Ben babamda tedbir, hilim ve fazîlet görürdüm. Aklı onun İslâm’a gelmesine sebep olur sanırdım. Bu ümidim hilâfına küfürde ısrar edip de o hâlde öldüğüne esef ediyorum.” demiş ve Rasûlüllah’ın duâsına mazhar olmuştur.

Not 3: Bu iki kardeş Taif'te peygambere Addas aracılığıyla  üzüm ikram edenlerdir.[ İbn Hişam, Siretu'n-Nebeviyye; Tefsiru'l-Kurtubi, 16/211; Bağavi, Mesabihu's-Sunne, 16/167; Heysemî, Mecmau'z-Zevaıd, 6/35-36 ]